Torna-Freze Merkezleri

INDEX G400 / G420

Üstün performansla büyük parçaları işlemek için torna-freze merkezi
Tornalama ve frezelemede yeni ufuklar

Makine özellikleri
Sağladığı Avantajlar:

  • Ana iş mili ve karşı iş mili delik çapları aynı olup Ø120 mm’dir
  • En büyük ayna çapı Ø400 mm’dir
  • 139 adet takım kapasitesi sağlanır
  • G420’de karmaşık 5 eksenli frezeleme işlemleri için Y ve B eksenleriyle güçlü hassas frezeleme kafası (iş mili, spindle)
  • 1.600 mm’ye ve uzun yataklı versiyonda 2.300 mm'ye kadar tornalama boyu
  • Yüksek kararlılığa sahip termal ve mekanik dayanıklılık
  • Eksenlerin ivmelenmesi ve hızları yüksek (50 m/dk’ya kadar boşta ek hızı)
  • Talaş konveyörü sol ve sağ tarafta kullanılabilir
  • Mühendislik harikası "Made in Germany"

Modüler Sistem

  • G400 ve G420’deki modüler sistem işlenebilecek parça çeşitliliğini olabildiğince artırmak ve parçaların tüm işleme ve tornalama işlemlerinin tamamlanabilmesi için çok çeşitli seçenekler sunar.
  • Çalışma alanına 3 takım taşıyıcı entegre edilebilir ve hepsi bir Y ekseni ile donatılabilir.
  • Çalışma alanıda, 1.600 mm'ye (uzun versiyonda 2.300 mm’ye) kadar boyda tornalama ve işleme yapılabilir.
  • Güçlü ana ve karşı iş milleri, 120 mm'ye kadar çubuk çapları ve Ø400 mm'ye kadar ayna ve parça için tasarlanmıştır.
  • Uzun veya şaft tipi parçaları işlemek için taretlere bağlanan ara yataklar kullanılır.

Elbette, G420 INDEX’in güçlü Y ve B eksenli, mafsallı frezeleme kafasıyla donatılmıştır ve simültane 5 eksenli işleme yeteneğine sahiptir. Tüm bileşenlere operatör ve bakım personeli kolayca erişebilir. İsteğe bağlı olarak, işleme süreçlerine uygun entegre bir iş parçası taşıma sistemi, şaft ve flanş parçalarının yüklenmesi ve boşaltılması için kullanılabilir. Ayrıca, modüler robot hücresi iXcenter, bu serideki tüm makineler için ham-işlenmemiş ve bitmiş parçaların esnek bir şekilde beslenmesi ve boşaltılması için kullanılır.

INDEX G400 & INDEX G420

Çalışma alanı

Tornalama boyu 1.600 mm

Uzun versiyon tornalama boyu 2.300 mm

Ana iş mili, karşı iş mili
İş mili delik çapı, çubuk kapasitesi Ø120 mm
Ayna çapı Ø400 mm
İş milleri hızı 3.000 dev/dk
Güç 34 kW (%100) / 43 kW (%40) 
Tork 800 Nm (%100) / 1.000 Nm (%40)
C ekseni çözünürlüğü 0,001°

Üst takım taşıyıcı taret
Kinematik eksenler XYZ
Takım sistemi: DIN 69893-7 / ISO 26623
İstasyon sayısı: 12
Tahrikli takım hız: 5.400 dev/dk 
Tahrikli takım güç: 10,5 kW
Tahrikli takım tork: 35 Nm
X kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): 295 mm / 30 m/dk / 10.000 N
Y kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): +100 mm/-100 mm / 20 m/dk / 11.000 N
Z hız, ilerleme kuvveti (ff): 50 m/dk / 11.000 N

Motorlu frezeleme iş mili
Makine G420
Kinematik eksenler XYZB
Takım sistemi HSK-T63 // Capto C6
Tek sıralı magazin takım kapasitesi: 58 adet
Çift sıralı magazin takım kapasitesi: 115 adet
Takım ağırlığı en fazla: 10 kg
Takım boyu en fazla: 500 mm
Takım çapı en fazla: Ø160 mm
Tahrikli takım hız: 12.000 dev/dk // 18.000 dev/dk
Tahrikli takım güç: 26 kW // 27,5 kW
Tahrikli takım tork: 150 Nm // 100 Nm
X kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): 750 mm / 30 m/dk / 10.000 N
Y kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): +170 mm / -170 mm / 20 m/dk / 11.000 N
Z hız, ilerleme kuvveti (ff): 50 m/dk / 11.000 N
B ekseni dönme açıları, dönme hızı: -25° / +205° / 75 dev/dk

Altta sağ ve solda takım taşıyıcı taretler

Sol alt taret


Eksenler XZ
Takım sistemi VDI-40, W-serration
Takım istasyon sayısı: 12 // 18
Tahrikli takım hız: 5.400 dev/dk
Tahrikli takım güç: 10,5 kW
Tahrikli takım tork: 35 Nm
X kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): 210 mm / 30 m/dk / 10.000 N
Z hız, ilerleme kuvveti (ff): 40 m/dk / 11.000 N

Eksenler XYZ
Takım sistemi VDI-40, W-serration
Takım istasyon sayısı: 12 // 18
Tahrikli takım hız: 5.400 dev/dk
Tahrikli takım güç: 10,5 kW
Tahrikli takım tork: 35 Nm
X kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): 185 mm / 30 m/dk / 10.000 N
Y kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): +70/-70 mm / 20 m/dk / 11.000 N
Z hız, ilerleme kuvveti (ff): 40 m/dk / 11.000 N

Sağ alt taret
Eksenler XYZ
Takım sistemi VDI-40, W-serration
Takım istasyon sayısı: 12 // 18
Tahrikli takım hız: 5.400 dev/dk
Tahrikli takım güç: 10,5 kW
Tahrikli takım tork: 35 Nm
X kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): 185 mm / 30 m/dk / 10.000 N
Y kursu (strok), hız, ilerleme kuvveti (ff): +70/-70 mm / 20 m/dk / 11.000 N
Z hız, ilerleme kuvveti (ff): 40 m/dk / 11.000 N

Taretlere bağlanabilen ara yatakları
Ara yatak sıkma aralığı 20-101 mm
Ara yatak sıkma aralığı 50-131 mm

Boyutlar, ağırlık
Uzunluk x Genişlik x Yükseklik 5.060 mm X 3.025 mm X 3.165 mm
Uzun (long) versiyon) Uzunluk x Genişlik x Yükseklik 6.000 mm X 3.025 mm X 3.165 mm
Ağırlık kilogram: 21 t (21.000 kg)
Ağırlık kilogram (uzun versiyon): 26 t (26.000 kg)

Kontroller (kumanda)
Siemens S840D sl

Index G400 / G420 serisi kataloğu için tıklayınız.

Yüksek çeşitlilikte parça işleme
INDEX’le talaşlı imalatta hassasiyet ve verimlilikte sınırlarınızı aşın

INDEX, esnek ve verimli üretim için optimal çözümler sunmaktadır. Index mühendisleri, ürün geliştirme sürecine birçok endüstriden elde edilen yılların deneyimini (112 yıllık deneyim) entegre etmiştir.
INDEX G400 ve G420 modeli CNC torna-freze merkezleri (Mill-Turn Center) ile üretilen parçalar, genellikle yüksek hassasiyet, dayanıklılık ve güvenlik gereksinimlerine sahip olduğundan oldukça çeşitlidir. Bu makinelerle, hem frezeleme (milling) hem de torna (turning) işlemleri yapabilir ve bu özellikleriyle, karmaşık geometrilere sahip parçaların üretiminde kullanılır.

Motor Parçaları

  • Kompresör Diskleri (Compressor Discs): Uçak motorlarında yer alan bu diskler, hava akışını düzenler ve motorun verimli çalışmasını sağlar.
  • Turbine Blade (Türbin Kanatları): Motorun yüksek sıcaklık ve basınç altında çalışan kritik parçasıdır.
  • Turbine Shafts (Türbin Milleri): Türbin kanatlarının dönebilmesi için güç ileten miller.
  • Fan Diskleri (Fan Discs): Motorun fan kısmını oluşturan, yüksek hassasiyet gerektiren parçalar.
  • Compressor Rotor Blades (Kompresör Rotor Kanatları): Kompresör kısmında yer alır ve hava akışını sıkıştırarak motorun verimli çalışmasını sağlar.

Uçak Gövde Parçaları

  • Fuselage (Gövde) Yapı Parçaları: Uçağın ana gövdesinin bileşenleri. Bu parçalar genellikle hafif ama güçlü malzemelerden yapılır ve CNC makinelerinde işlenir.
  • Wing Spars (Kanat Kirişleri): Kanat yapısını destekleyen ana yapısal elemanlar.
  • Wing Skins (Kanat Kaplamaları): Kanat yüzeyini kaplayan, genellikle alüminyum veya titanyumdan yapılan ince parçalar.
  • Rib (Kanat İskeleti Parçaları): Kanatların şeklini koruyan destek yapıları.

Uçuş Kontrol Parçaları

  • Elevator & Aileron Actuators (Yükseklik ve Kanat Dengeleyici Aktüatörleri): Uçağın yön kontrolünü sağlayan mekanizmalar.
  • Flap Hinge Assemblies (Flap Menteşe Montajları): Uçağın kanatlarında flapların hareketini sağlayan menteşe parçaları.
  • Control Levers and Linkages (Kontrol Kolları ve Bağlantıları): Uçuş kontrol sistemlerinde kullanılan parçalardır.

Hidrolik ve Yakıt Sistemi Parçaları

  • Hydraulic Manifolds (Hidrolik Manifoldlar): Uçakta hidrolik sıvıyı yönlendiren ve kontrol eden parçalar.
  • Fuel Nozzles (Yakıt Enjeksiyon Nozulları): Yakıt sisteminde kullanılan, yüksek hassasiyetle üretilen parçalardır.
  • Valve Bodies (Vana Gövdeleri): Yakıt ve hidrolik akışını kontrol eden vanaların gövdesi.

Diğer Parçalar

  • Landing Gear Components (İniş Takımı Parçaları): Uçağın iniş ve kalkış sırasında kullanılan iniş takımı bileşenleri
  • Brackets and Mounts (Bağlantı Elemanları ve Montaj Parçaları): Farklı uçak bileşenlerini birbirine bağlayan parçalar.
  • Heat Exchanger (Isı Değiştirici Parçalar): Motor ve diğer sistemlerden ısıyı alıp uzaklaştıran elemanlar.
  • Bearing Housings (Rulman Kutuları): Uçak motoru veya diğer sistemlerde dönen parçaları destekleyen elemanlar.

Hassas Parçalar

  • Sensor Housings (Sensor Kafesileri): Uçaklarda kullanılan sensörlerin yer aldığı muhafazalar.
  • Actuator Components (Aktüatör Parçaları): Motor ve kontrol sistemlerinde hareket sağlayan mekanizmalar.
  • Seals and Gaskets (Sızdırmazlık Elemanları ve Contalar): Yakıt, hidrolik sıvı ve hava sistemlerinin sızdırmazlığını sağlayan parçalar.

Farklı endüstri alanlarından çeşitli parçalar:

  • Motor muhafazası – otomotiv endüstrisi
  • Otomatik şanzıman açısal dişli kovanı - otomotiv endüstrisi
  • Sabit açılı santrifüj rotoru (alüminyum) – medikal endüstrisi
  • Metal kesme makinesi için çelik planet dişli – makine endüstrisi
  • Hidrolik döner bağlantılar
  • Güç aktarım kaplinleri
  • Cerli diferansiyel porya
  • Inconel ve pirinç nozul flanşları
  • Diskli çan porya
  • Rüzgar türbini için döner tahrik dişli kutusu

Bu parçalar, uçakların motorlarından yapısal bileşenlerine, uçuş kontrol sistemlerinden hidrolik sistemlerine kadar çok geniş bir yelpazede yer alır. INDEX G serisi çok fonksiyonlu tornalama merkezleri (mill-turn centers) bu tür yüksek hassasiyet gerektiren parçaların üretilmesinde vazgeçilmezdir. Çünkü hem torna hem de frezeleme işlemleri yaparak karmaşık geometrilerin işlenmesini sağlar.